با کودکان حواس پرت چه کنیم؟

بیشتر کودکان حواس پرتی دارند ، اما این حواس پرتی در بعضی از کودکان چنان شدید است که زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

در مورد روش های کاهش حواس پرتی کودکان در این مقاله بخوانید.

اختلال و حواس پرتی تقریباً در بیشتر کودکان رایج است. عواملی مانند گوش دادن بیش از حد به موسیقی ، تماشای برنامه های تلویزیونی زیاد ، بازی با اسباب بازی های مختلف و اضطراب مربوط به سن می تواند کودکان را از بین ببرد ، اما بعضی از کودکان نسبت به همسالان خود گیج ترند. این امر باعث ناکارآمدی در فعالیتهای روزمره ، مشکلات تحصیلی و کاهش عزت نفس در آنها می شود.

برای مقابله با این شرایط نامطلوب ، کودکان باید تعدادی مهارت و عادت مفید را بیاموزند و به کار بگیرند ، مانند نحوه سازماندهی کارهای روزمره ، مدیریت زمان ، اولویت بندی کارهای روزمره و کنترل عواطف و احساسات فوری خود.

البته این فرآیند معمولاً وقت گیر است و به پیگیری و همچنین تمرین نیاز دارد. بنابراین ، والدینی که حواس کودکان را پرت کرده اند باید مراحل و مراحلی را که بعداً در این مقاله به آنها پرداخته شود ، به دقت دنبال کنند و دائماً عملکرد کودک خود را کنترل کنند.

۱- تعریف اهداف خاص و قابل دستیابی

انتظارات خود را از کودک خود مرور کنید و اهداف کوتاه مدت برای او تعیین کنید. کودکان باید دائماً احساس کنند که در حال پیشرفت هستند.

بنابراین ، شما باید وظایف آنها را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید و برای هر کار زمانی اختصاص دهید.

اگر کارهای زیادی را به فرزند خود اختصاص دهید ، کودک شما معمولاً از انجام آنها ناامید و دلسرد می شود.

همچنین ، در پایان هر مرحله ، به پاداش فکر کنید و فرزند خود را تشویق کنید.

۲- به تعیین ساختار و برنامه کاری روزانه کمک کنید

به عنوان یک والدین ، ​​شما باید در ابتدای کار یک سیستم و ساختار مشترک برای فعالیت های روزمره فرزند خود ایجاد کنید.

اما با گذشت زمان ، قدم به عقب بگذارید و بگذارید فرزندتان مسئولیت را بر عهده بگیرد و کارهای روزمره خود را شخصاً برنامه ریزی کند.

در واقع توجه ، راهنمایی و کمک مثبت شما در ابتدای کار ، کودک را راهنمایی می کند و اشتیاق و اشتیاق زیادی برای او ایجاد می کند.

با کودکان حواس پرت چه کنیم؟

۳- ایجاد شرایط مناسب محیطی

اگر کودک شما برای انجام وظایف خود به محرک های بیرونی و سطح آگاهی خوبی احتیاج دارد ، سعی کنید یک فضای پویا برای او ایجاد کنید.

به عنوان مثال می توانید از یک توپ بزرگ به عنوان صندلی استفاده کنید تا به کودک اجازه دهید هنگام انجام وظایف روزمره خود چمباتمه زده و بیدار بماند.

علاوه بر این ، با ورزش سبک ، انرژی اضافی کودک خود را تخلیه کنید تا او بتواند بنشیند و تکالیف خود را انجام دهد.

علاوه بر این می توانید فواصل کوتاه را به عنوان زنگ هشدار جالب در نظر بگیرید تا کودک بتواند از نظر روحی و جسمی استراحت کند.

۴- موفقیت های کوچک ، پلی برای رسیدن به هدف نهایی

هدف نهایی ما از برنامه ریزی کودکان در هوا ، سازماندهی زندگی آنها و یادگیری تعهد و مسئولیت در امور روزمره است.

ایجاد این روند در بزرگسالان منظم کار سختی نیست ، زیرا آنها در کودکی به خوبی آموزش دیده اند و از پدر و مادر خود تجربه مفیدی کسب کرده اند ، بنابراین محیطی ایجاد می شود که در آن دستاوردهای کوچک ذکر می شود و مهارت های لازم را دارند. به دست آوردن وقت می تواند به کودک کمک کند تا در یک محیط پویا و شاد بزرگ شود و به یک بزرگسال مطمئن و مستقل تبدیل شود.

منبع:
https://www.beytoote.com/baby/psychology-baby/children4-wacky1.html

درباره‌ی آپ زون

حتما ببینید

آیا بستنی خوردن در زمان بارداری خطرناک است؟

آیا بستنی خوردن در زمان بارداری خطرناک است؟

تمایل شدید به صرف وعده های غذایی با کودک نه ماهه خود.   آرزویی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *