چگونه آرامش را به زندگی بیاوریم ؟

اگر در زندگی استرس دارید و می خواهید در زندگی به آرامش برسید ، این مقاله را از دست ندهید.

چگونه می توان به زندگی صلح داد؟

به گفته تالاب ، دستیابی به آرامش در زندگی آرزوی همه است. همه دوست دارند زندگی آرامی داشته باشند ، اما چگونه این آرامش را بدست آوریم؟

زندگی هر یک از ما انسان ها پر از استرس ، ترس و نگرانی است. گاهی اوقات این فشارها آنقدر شدید می شوند که ما معتقدیم زندگی فقط همین است و شکل دیگری ندارد. اما همه روانشناسان ، روانکاوان و رفتارگرایان معتقدند که با وجود همه این استرس ها و اضطراب ها ، می توان لحظاتی آرامش ایجاد کرد. آنها چهار نقطه را برای دستیابی به این لحظات مطرح کردند.

 

نقاط ضعف خود را بپذیرید

به گفته دومینک میلر روانکاو: “اضطراب یا غم و اندوه همیشه آنچه واقعاً در درون ما اتفاق می افتد را منعکس می کند. “به جای تلاش برای خلاص شدن از شر آنها ، بهتر است که علت را کشف کنید.” درک عمیق از منبع اضطراب و کار روی خود باعث می شود که مسائل را با وضوح بیشتری ببینیم. این روانکاو ادامه می دهد: اگر لحظاتی از آرامش داشته باشیم ، می دانیم که این لحظات مداوم نیستند.

“در حقیقت ، در صورت عدم وجود هرگونه تنش و تنش ، حضور در داخل اشتباه است و نشان دهنده ناآگاهی از ذات درونی است ، زیرا انسان در اعماق وجود خود نه چندان تشنه آرامش است بلکه لحظات هیجان انگیز.”

پذیرفتن تناقضات و ضعف های شما یک قدم ضروری است. این عواطف که در روانکاوی به عنوان “آسیب شناسانه” توصیف شده است ، ما را مجبور می کند بدون تلاش برای ساختن آنها زن و مرد بد عمل کنیم. سوال این است که چگونه می توان نگرانی هایمان را تغییر داد. برخی خلق هنر را انتخاب می کنند ، در حالی که دیگران به خیرخواهی رومی روی می آورند و این “تغییر ناگهانی” است که صلح را به ارمغان می آورد.

 

کنترل بدن خود را در دست بگیرید

میشل دکلرک ، روانشناس فرانسوی هشدار می دهد: “احساس منفی پیامی از بدن به روح است.” بنابراین ، انتظار اینکه روح بدون کمک بدن از شر احساسات منفی خلاص شود ، اشتباه است. اگر گاهی اوقات ما نتوانیم در مقابل آشفتگی ذهنی کاری انجام دهیم ، که به عنوان مثال فرض می کند هرگز موفق نخواهیم شد ، می توانیم ببینیم بدن ما از ما چه می خواهد. وقفه ای چند دقیقه ای می تواند وقت و اضطراب ما را متوقف کند ، به طوری که خلق و خوی ما با تصورات ما تقویت نمی شود و اجازه نمی دهد اضطراب بر ما غلبه کند. در این میان ، نقش اساسی تنفس را فراموش نکنیم. “استنشاق و بازدم عمیق باعث می شود جسم و روح گسترش یابد.”

مراقبه قطعاً برای آرامش جسم و روح بسیار خوب است. روانپزشک فردریک روزنفلد می گوید: “با کمک مراقبه ، احساسات مثبت رشد می کنند ، احساسات منفی کاهش می یابد و توانایی ما در حل مشکلات افزایش می یابد.” آیا رهایی از خود و مراقبه به ما الهام نمی دهد؟ این روانپزشک گفت: فعالیت بدنی به سیستم عصبی پاراسمپاتیک که سیستم آرام سازی است ، در حالت غیرفعال کمک می کند. “قلب به آرامی می تپد ، عضلات گشاد می شوند ، دهان خشک نیست و تنفس طبیعی است.”

عاشق ثروت باشید

چگونه آرامش را به زندگی بیاوریم ؟

الكساندر یولین ، روانشناس روس گفت: “دنیایی كه ما در آن زندگی می كنیم باعث می شود ما باور كنیم كه صلح از طریق ثروت حاصل می شود ، در حالی كه در مردم صلح وجود دارد.” در همین حال ، تبلیغات گسترده ما را متقاعد می کند که داشتن پول بیشتر بهتر است. “مدتها قبل از اختراع تلویزیون و ظهور چنین تبلیغاتی ، رواقی ها آنها را” دارایی کاذب “خواندند و آنها را اشیای فریبنده خواندند. ما ناراحت هستیم که نمی توانیم آخرین مدل بازی را به فرزند خود ارائه دهیم. ما از اینکه در خانه بزرگ تری زندگی نمی کنیم ناامید شده ایم. ما از آموزش هایی که نداریم عذاب می کشیم. بئاتریس میلتر ، روان درمانگر به یاد می آورد: “عدم رضایت از آنچه كه داریم یا كس هستیم ، بر عزت نفس ما تأثیر می گذارد.” چگونه می توان این روند را محدود کرد؟ دیوید لوبروتون گفت: “برای رسیدن به صلح ، ما باید از اجزای جامعه مصرف کننده فاصله منطقی داشته باشیم.” اما این حد کجاست؟ فردریک روزنفلد ، روانشناس فرانسوی می گوید: “پنهان شدن در غار چیزی تغییر نمی کند.”

انسان خردمند کسی است که در دنیای خود به خوبی زندگی کند. به جای تلاش برای تغییر جهان ، باید تلاش کنیم رابطه خود را با آن تغییر دهیم. اگر یاد بگیریم که طبق ارزشهای خودمان خود را از ثروت جدا کنیم ، می توانیم از ارزشهایی که جامعه به ما تحمیل می کند خلاص شویم. “اکنون هر جامعه ای می خواهد باشد ، زیرا راه حل در خود فرد است.” بنابراین ، صلح از طریق عدم مصرف برق یا غذا و لباس ، بلکه با مصرف مناسب و متعادل حاصل می شود.

توجه کامل را ایجاد کنید

برانگر کازینی ، روانشناس ایتالیایی می گوید: “آموزش ذهنی برای افزایش لحظات آرام ضروری است.” به عنوان مثال ، اگر بخواهیم بر حال تمرکز کنیم ، وضعیت درونی ما کاملاً تغییر خواهد کرد ، عطش برای آینده و ترس همراه آن ، و بنابراین گذشته و احساسات پشیمانی همراه آن ، ضعیف می شوند. ما باید بیشتر به خود ، به آنچه فکر می کنیم ، به آنچه انجام می دهیم و به جهان ، صداها ، بوها و سکوتی که ما را احاطه کرده توجه بیشتری داشته باشیم. یک لبخند واقعی و یک سلام صمیمانه می تواند مفهوم توجه کامل را درک کند. مدال روانشناس فابریس می گوید: “این به معنای یک سوال داوطلبانه یا فراز و نشیب نیست.”

برای درک زیبایی های جهان ، از جمله یک قطعه موسیقی یا یک صحنه ، باید از منطق حساب فراتر برویم. “با این حال ، هر کسی می تواند به صلح واقعی دست یابد.” الكساندر می گوید: “برخلاف فلسفه یونان ، كه صلح درونی ، یعنی فقدان هرگونه اضطراب را ستایش می كند ، اسپینوزا ما را ترغیب می كند تا در آنچه شادی می نامیم زندگی كنیم ، یعنی آنچه را كه هست ، چه خوب و چه بد آگاهانه بپذیریم.” . بنابراین ، صلح ، خیلی ساده ، به معنای داشتن نگاه خنثی و دوست داشتنی نسبت به خود ، دیگران و جهان است. “با ظاهری آزاد و کنجکاو در کودکی.”

منبع:
https://www.talab.org/psychology/family/bring-peace-life.html

درباره‌ی آپ زون

حتما ببینید

مریخ چقدر با ما فاصله دارد؟

مریخ چقدر با ما فاصله دارد؟

چه مدت طول می کشد تا به مریخ برسید؟ اگر می خواهید از سیاره سرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *