تعبیر خواب

تعبیر دیدن مسجد البلد در خواب ابن سیرین

تعبیر دیدن مسجد البلد در خواب ابن سیرین

ابن سیرین گفت: مسجد کشور در خواب، پادشاه را نشان می دهد، زیرا او متولی امور دین، چراغ راه اسلام، حاکمی است که حلال را از حرام جدا می کند و بازاری که مردم در آن سود می جویند. و هر فردی بر اساس توانایی و کار خود با سودی از آن بیرون می آید.

نشانگر همه کسانی است که باید از آنها اطاعت کرد، از جمله پدر، معلم مؤدب، و دانشمند.

دلالت بر عدالت برای کسی که در خواب مظلومانه وارد شده است و قرآن و دریا به دلیل کثرت آن و حمام که محل طهارت است و قبرستان که محل تواضع و شستشو و دارو و سکوت و رو به قبله است.

دلالت بر خیرخواهی دارد و آنچه را که برای کمک به دشمنان به کار می رود، مانند دژی مستحکم برای ایمن شدن از ترس.

سقف ها نخبگان پادشاه و کسانی هستند که از احوال او مطلع می شوند و جزر و مد، بزرگان ایالت و شاهزادگان او هستند.

چراغ‌های او یادگار اوست، مال اوست که با آن خود را آراسته و انفاق می‌کند، حصرش امتداد عدالت اوست و علمای او که تحت فرمان او هستند.

درهایش حجابش است و مناره اش نایب یا خبر دهنده اش.

اگر بر حاكم دلالت كند، اركان او روزگار اوست، چراغ‌هايش اهل فضيلت و فقهاي زمانش، حصرش بسط احكامش است، يا علمي كه افاضه مي‌كند، سقفش كتاب‌هايش است كه او را در بر مي‌گيرد. انتقال آن و بازگشت به او در انتقال آن، مناره اوست که در برابر همه مردم به خاطر فضلی که به آنها می دهد قیام می کند و منبر او، همسرش است و برای او مناسب تر است.

شاید طاقچه آن حاکی از روزی حلال و همسری صالح باشد.

فانوس یک وزیر و امام است و فانوس ممکن است نشان دهنده مؤذن آن باشد، روزنامه ها نشان دهنده خواننده آن باشد، منبر نشان دهنده واعظ آن، درب نشان دهنده دربان آن و حاکم نشان دهنده چراغ های آن باشد.

هر چه در مسجد اتفاق افتاده باشد، چه اضافه باشد، چه کمبود، یا هر چیز مربوط به آن، به مسجدی که پادشاهان اسلام در سفر می‌بردند و برای اقامه نماز و غیره برپا می‌کردند، برگردانده می‌شد زیرا اقامه آن حکایت از اقامه دین و اعتلای کلام مسلمانان و پیروزی بر دشمنان دارد. اگر بسوزد و باد آن را برد، دلالت بر از دست دادن صاحبش و تغییر مالکیت دارد و حکم آن در تفسیر همان است که از راهروهای مشروعی که در آن قلعه ها و بناها نمایان می شود، قرار داده اند. مانند خانه های شاهزادگان و سربازان.

تعبیر دیدن مسجد مدینه در خواب ابن سیرین

ابن سیرین گوید: دیدن مسجد شهر در خواب، بیانگر اهل آن، پیشوایان بلندپایه، عوام پست آن، بلندمرتبه‌های آن اهل ذکر، و نیکی در مقام و علم و عبادت است. و اهل علم و احسان و جهاد و پاسداری در رباط.

و اما حصر آن منحصر به افراد خوب و صالح و هر کس که در آن اجتماع کند و نماز بخواند.

و اما مؤذن او قاضی یا عالم شهر است که مردم را به هدایت فرا می خواند و به گفته خود راضی می شود و از هدایت او پیروی می کند و به دستور او عمل می کند و دعوت او را اجابت می کند و به دعای او ایمان می آورد.

در مورد درهای آن، شامل کارگران، منشی ها، افسران پلیس و همه کسانی است که از مردم دفاع می کنند و از آنها محافظت می کنند، چه خوب و چه بد، به هر کسی که به آن اشاره می کند، به طور خاص یا عام تعبیر می شود.

با همین لینک جستجو کنید:

تعبیر خواب بازسازی مسجد

دیدن مسجد در خواب زن شوهردار

تعبیر دیدن مسجد در خواب

تعبیر دیدن مسجد در خواب برای زن مجرد

تعبیر خواب مسجد کنار خانه

دیدن مسجد در خواب زن حامله

تعبیر خواب اثاثیه مسجد

دیدن مسجد در خواب برای مرد

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
برای دریافت جدیدترین تعبیر خواب ها آماده اید؟ خیر بله