تعبیر خواب

تعبیر دیدن کوه در خواب

تعبیر دیدن کوه در خواب ابن سیرین

ابن سیرین گفته است که کوه در خواب نشان دهنده پادشاه، سلطان ظالم و ستمگر یا مردی عظیم الجثه است که به بزرگی کوه است، عظمت و طول و کوتاهی و بلندی آن نیز بیانگر عالم و عالم است گوشه نشین، و به درجات عالی، مکان های شریف و قایق های زیبا اشاره دارد.

خداوند سبحان کوه ها را میخ هایی برای زمین آفرید در هنگام آشفتگی، پس مانند علما و پادشاهان هستند زیرا آنچه را که کوه های لنگر انداخته نمی توانند نگه دارند نگه می دارند و شاید دلالت بر اهداف و خواسته هایی داشته باشد، زیرا عروج کننده به سوی او بالا نمی رود. جز به قدرت او

هر که خود را بر فراز کوهی ببیند یا به آن تکیه داده یا در سایه آن نشسته، به مردی مقتدر نزدیک می شود و به او شهرت می یابد و از او پناه می گیرد، خواه سلطان باشد، خواه فقیه، عابد یا عابد. پس اگر بالای سرش باشد و رو به قبله اذان را تکرار کند یا با دست از کمان تیراندازی کند و شهرتش در میان مردم به وسعت صدایش برسد. و کتابها و دستوراتش را به هر کجا که تیرهایش می رسید حمل می کردند.

و هر کس خود را در آن ببیند در بیداری بترسد در امان است و اگر در کشتی باشد در دریا سختی و مانعی که برای آن لنگر می اندازد و عروج او بر بالای آن است. حفاظ به فرموده خداوند متعال: «قَالَ أَنْ أَسْكُمْ عَلَى كوهى كه مرا از آب محفوظ بدارد».[ هود: 43]

ابن سیرین گوید کوه حافظ است، مگر این که در خواب ببیند که از کشتی خود به کوهی فرار کرده که در این صورت به روایت ابن نوح خراب و ویران می شود.

این ممکن است در خواب بیانگر این باشد که کسی که در زندگی بیداری خود در کشتی یا دریا نبود، از عقیده گروه منحرف می شود و از امیال و بدعت های خود پیروی می کند. یا کشتی که از آن به کوه گریخت، قاضی یا پیشوای علم داشت یا امام عادل؟

تعبیر دیدن بالا رفتن از کوه در خواب ابن سیرین

ابن سیرین تعبیر کرده است که هر کس در خواب ببیند که در حال بالا رفتن از کوه است، بیانگر درخواستی است که در پی آن است یا امری که می خواهد، پس از او سؤال می شود که در بیداری به چه چیزی علاقه داشته اند یا امید او به آن است. مانند همراهی سلطان، یا عالم، یا در آن جا در تنگنا ایستادن، یا در بیابان و مانند آن.

اگر صعودش مانند بالا رفتن از کوه یا پلکان یا راه امن باشد، هر چه آرزو داشت برایش آسان است و هر چه بکوشد برایش آسان است و اگر سختی بیفتد یا بالا رود بدون پله، نردبان و دلیل، ترس او را فرا خواهد گرفت و موضوع او تماماً توهم خواهد بود.

اگر به امور فوق دست یابد از آن زمان نجات می یابد و اگر بیدار از خواب بیدار شود یا در خواب بیفتد در آنچه می خواهد هلاک می شود و چیزی از رسیدن به خواسته اش باز می گردد. یا دینش در کارش تباه می شود و آنگاه از آسیب و مصیبت و اندوهی که بر جانش وارد شده، ویران می شود.

تفسیر رؤیت سقوط از کوه توسط ابن سیرین

ابن سیرین می گوید: سقوط از بالای کوه و دره و تپه و پشت بام و بالای دیوارها و نخل ها و درختان دلالت بر جدایی کسی است که آن چیز از اوست. در تعبیر به سقوط اطلاق می شود، مانند حاکم، عالم، شوهر یا زن یا کنیز یا پادشاه یا شغل یا شرط.

از بیننده خواب در مورد مهمترین چیزی که در زندگی بیداری خود تجربه می کند سؤال می شود که به چه چیزی امیدوار است، از چه چیزی می ترسد، چه چیزی را به جلو می آورد و در جدایی از او و تداوم زندگی با او چه چیزی به تأخیر می اندازد به دلیل تقاضاها و شروط فراوانی که دارد، یا چون امیدها را تغییر می‌دهد، حکم به جدایی از او می‌شود که در خواب از او افتاد، در تعبیر، تمایز میان او را استنباط می‌کند دو موضوع او با توجه به وسعت مدارکش، و اگر از توانایی خود در کنترل چیزی که بر آن بود، می داند، قوت، ضعف و آشفتگی آن، و اینکه چه چیزی منجر به بی حیایی، سرسبزی، یا ناهمواری او شده است. دشت، یا سنگ، یا شن، یا خشکی، یا دریا، و شاید در حال افتادن به بدنش برگردد.

همچنین اگر چیزی دلالت بر آن دارد، مانند افتادن در حیوانات وحشی، کلاغ، مار، موش، یا در پلیدی و لجن، دلالت بر ترک گناه و پرهیز از بدعت ها دارد فرارش هم همینطور بود یا افتادنش در مسجد یا مهدکودک یا پیش پیامبر یا گرفتن قرآن و یا نماز دسته جمعی.

و اما آنچه به کوه برگشته است از حیث سقوط یا تخریب یا سوزاندن آن، بیانگر هلاکت یا هلاکت یا کشته شدن کسی است که کوه بر او فرود آمده است، مگر اینکه در هوا بر سر خلقت بالا رود. ترس شدیدی است که از منظر پادشاه بر سر مردم ظاهر می شود، زیرا بنی اسرائیل از ترس خدا و تهدید به نافرمانی، کوه را مانند سایبان بر فراز خود بلند کردند.

تعبیر دیدن کوهها در خواب از ابن سیرین

جابجایی کوهها در خواب، دلیل بر قیامتی است که در جریان است، یا جنگی است که در آن پادشاهان بر ضد یکدیگر حرکت می کنند، یا اختلاف و آشوبی در میان علمای زمین در نزاع و پریشانی رخ می دهد که در آن عوام هلاک می شوند. و ممکن است دلالت بر مرگ و طاعون داشته باشد، زیرا از نشانه های قیامت است.

تعبیر دیدن کوهی که در خواب به خاکستر یا خاک برمی گردد ابن سیرین

و اما بازگشت کوه در خواب به صورت روغن یا خاکستر یا خاک برای کسی که کوه را به او نشان داده اند، خیری در آن نیست، نه در زندگی و نه در دینش به کسی است که بعد از خواری خود را رسوا کرد و بعد از کفرش ایمان آورد و پس از ستمش از خدا بترسید، سپس به دین خود بازگردد و به حالت اول بازگردد، زیرا خداوند متعال کوهها را آفریده است و آنچه از روغن آب و کره ادعا کردند: باطل است، چنانکه خداوند متعال در کتابش بیان کرده است.

تعبیر دیدن کوه در خواب ابن سیرین

کوهی که آب و گیاه و سبزه دارد، مال دیندار است و اگر گیاه و آبی در آن نباشد، مال کافر ظالم است، زیرا مانند مرده است. که نه خدای متعال را تسبیح می گوید و نه او را تقدیس می کند.

کوهی که می ایستد و نمی افتد، زنده است و از سقوط بهتر است و کوهی که به سنگ تبدیل می شود مرده است، زیرا خدا را یاد نمی کند و او را ستایش نمی کند.

هر كه از كوهى بالا رود و از آب آن بنوشد و شايسته ولايت باشد، آن را از پادشاهى ظالم و ناتوان و به اندازه آنچه نوشيده است، دريافت خواهد كرد، اگر چه تاجر باشد، مقامش بالا مى‏رود. برنده خواهد شد.

و سهولت صعود آن به این معناست که بهره مندی از حالت بدون خستگی آسان است.

مانع عذاب و سختی است، پس اگر از آن فرود آمد نجات می یابد و اگر از مانعی بالا رفت، قیام و سلطان نشینی با خستگی است.

صخره های اطراف کوه و درختان پیشوایان آن مکان هستند و هر صعودی بلندی است و هر فرود آمدن ذلتی است و هر بالا آمدن دست تو مایه نگرانی است پس فرود آمدن آن تسکینی است و هر صعودی نشان می دهد. یک ولایت، پس نزول آن انزوا است.

اگر در خواب ببیند که کوهی بر دوش دارد و بر او سنگین است، آذوقه مردی بزرگ یا تاجری را حمل می کند که بر او سنگینی می کند و اگر سبک باشد برای او سنگین است. و اگر ببیند که در غار کوهی وارد شد، در دین و امور خود به بلوغ می‌رسد و امور سلطان را به عهده می‌گیرد و توانا می‌گردد.

اگر در غار وارد غار کوهی شود، در حال نقشه کشی با پادشاه است، یا اگر کوهی با او روبرو شود، غم و اندوه یا مسافرت، یا مرد شکست ناپذیر، یا امری دشوار به استقبال او می آید. ، یا زن سخت و بی رحم.

اگر ببیند که از کوه بالا رفته است، کوه هدف اوست و به اندازه ای که بالا رفته به آن می رسد تا آن که در بالای آن قرار گیرد.

اگر ببیند که سنگی می خورد، امیدش را از دست داده است، اگر آن را با نان بخورد، به سختی گذرانده است.

اگر ببیند که به مردم سنگ می زند، لواط می کند، زیرا تهمت از کارهای اهل سدوم است.

هر صعودی که انسان ببیند، یا مانعی، یا تپه ای، یا سقفی، یا هر چیز دیگری، به این معناست که از نظر برآورده شدن حاجتی که می خواهد، به خواسته خود رسیده است. بالا رفتن از سطح دشوار است و هیچ خوبی در آن وجود ندارد.

اگر ببیند که از تپه یا قصر یا کوهی فرود آمده، امری که می خواهد باطل می شود و تمام نمی شود.

هر کس ببیند که کوهی را خراب می کند، مردی را نابود می کند، و هر که ببیند علاقه مند است از کوهی بالا برود یا تمرین کند، آن کوه مقصد است، پس… خود را بالا می برد، به امید خود می رسد، اما اگر از آن بیفتد، حالش بیگانه می شود.

صعود ستوده بر کوه آن است که به این ترتیب بالا رود، چنان که بالا رود، و هر صعودی ممدوح است، مگر آن که همسطح باشد، به فرموده خداوند متعال: «او را با صعودش خسته می کنم».[ المدّثر: 17] .

تعبیر دیدن کوه در خواب به قول عبدالغنی النابلسی

عبدالغنی النابلسی در تعبیر کوه در خواب گفته است که بیانگر مردی بلندمرتبه، سرسخت با صدایی مستبد، کنترل شده و ثابت، یا مردی که رئیس جمهور، پسر یا تاجر است. یا زن سخت و ظالم، اگر گرد و صاف باشد، یا غم و اندوه یا هدف عزم شخص، یا سفر یا عهد. اگر تعبیرش شاه باشد و از کوه بریده و ایستاده باشد، شدیدتر است.

تعبیر دیدن کوهی که گیاه دارد و کوهی که گیاه ندارد در خواب به روایت النابلسی.

نابلسی می گوید هر که در خواب ببیند که کوه روی آن گیاه است، به امید خود می رسد و مقامش بالا می رود و ظالمان تسلیم او می شوند، اگر چه تاجر باشد، مقامش بالا می رود. و آسانی صعود به آن سهولت بهره مندی از آن حالت بدون خستگی خواهد بود و سختی صعود او فرسودگی او در آن حالت خواهد بود.

اگر در خواب ببیند که خدای تعالی را برای او حمد می کند، فرمانروایی عادل است و اگر بر او چیره شود ظالم است و اگر خدای متعال در آنجا سجده کند یا به حاکمی اجازه دهد و دشمن او را شکست دهد. پس اگر از او فرود آید سلطنت خود را از دست می دهد و اگر فرمانروا باشد می چرخد ​​و اگر تاجر باشد زیان می کند.

اگر در خواب شخص صاحب اختیار و سربازانش را با او ببیند حجت خدای سبحان است و سربازان او فرشتگان هستند و آنها پیروزند، پس بیننده در آن حرفه پیروز می شود و به قوت و پیروزی می رسد. یا تشریفات اگر ببیند که از کوهی بی‌گیاه بالا رفته، وارد کار پادشاه کافر می‌شوند و اگر سنگی را در اطرافش ببیند، می‌رسد رهبری.

تعبیر دیدن بالا و پایین رفتن کوه در خواب به روایت نابلسبی

النابلسی می‌گوید: هرکس در خواب ببیند از کوهی سقوط کرده است، گناهی انجام می‌دهد و به بدنش آسیبی می‌رسد و یا شخصی در آن سقوط می‌کند و به اندازه آنچه برایش آمده است، آسیب می‌بیند. وگرنه از درجاتش می افتد و وضعیتی که در آن بوده است تغییر می کند، اگر پایش شکسته شود، از چشمان آن پادشاه آسیب می بیند.

اگر در خواب ببیند که از کوهی بالا رفت و چون به نیمی از آن رسید، از بالا رفتن یا پایین آمدن آن عاجز ماند، نیمی از عمرش می میرد و یک عمر اگر ببیند چهل سال است که بر آن عروج کرد و بر آن نشست، آنگاه پسر بزرگی برای او به دنیا می آید.

اگر در خواب ببیند که کوه سوخت یا سقوط کرد، مردی که در معرض خطر بزرگی بود، می میرد، یا فرمانروایی بر او چیره می شود و او را در هم می زند، زیرا اگر کوهی به لرزه درآید، پس پادشاه آن است زمین به مصیبت یا سختی مبتلا می شود و آنگاه امور او و اهل پادشاهی او سامان می یابد.

اگر کوهی را فتح کند، بر مردی که در خطر بزرگی است غلبه می کند، و اگر بر آن تکیه کند، بر پادشاهی که خطر بزرگی دارد، تکیه می کند.

اگر در سايه آن بنشيند در پناه آن زندگى مى كند و اگر كوهى از آسمان ببيند نزد حاكم آن شهر مى آيد. اگر به بهشت ​​عروج کند منزوی است.

اگر ببیند که از کوه می اندازد، سخن می اندازد و اگر ببیند که لباس یا ظاهری نیکو بر تن دارد، به نسبت مقداری که از آن می بیند، اختیارش قوی تر و راحت تر است. هدف و دوری او از آن، اگر ببیند که با هدفی از کوه بالا رفته است، به اندازه ای که ببیند از آن بالا رفته است این است. هر صعودی که انسان روی کوه، مانع، تپه، پشت بام و… می بیند، این است که به آن چیزی که می خواهد، یعنی برآورده شدن حاجتی که می خواهد، می رسد.

گفته اند: راست كردن صعود مشقت است و اگر ببیند كه از تپه و قصر و كوه فرود آمده است، امرى كه مى خواهد باطل مى شود و آماده نمى شود.

هر كه در خواب كوهى از مكانى دور ببيند، به سفر مى رود يا گرفتار ناراحتى مى شود، و گويند: كوه عهد است.

ابن سیرین رحمه الله می گوید: هر که در خواب ببیند که بر کوه است فاسق است و زمانش نزدیک شده است.

اگر بر کوهی بنشیند، مرگ اوست، اگر ببیند که در پای کوه است، مدتی دارد و اگر ببیند که کوهی حرکت کرده است آن سرزمین سفر خواهد کرد

گفته اند هر که ببیند در حال بالا رفتن از کوه است به مقام و تعالی می رسد.

تعبیر دیدن کوه و تپه و تپه در خواب به روایت النابلسی.

النابلسی گفت: هر که یکی از کوه ها را ببیند به خیر و برکت می رسد و هر که ببیند کوه ها می لرزند با وحشت فراوان وارد آن نقطه می شود و خداوند متعال اهل آن را از ترسشان حفظ می کند. هر کس در کوهی درختان ببیند در میان مردم حیثیت و مقام و منزلت و ذکر و شهرت می یابد.

هر کس در خواب ببیند که پیشوایان بر کوهی جمع شده اند، در آن شهر بدون اهل آن یا در محلی از دنیا می روند و یا به خاطر این که از خداوند متعال چیزی مذموم خواسته اند، اندوهگین می شوند.

کوه ها و تپه ها در بینش حکایت از اندوه شدید و وحشت و آشوب و بیکاری دارند و برای بردگان و بدکاران و برای ثروتمندان برای ضرر و زیان.

هر کس در خواب ببیند که کوهی به طول بیش از پانصد لیگ را بلعیده است، در زیر دست او مردانی نیرومند و نیرومند می شود که از او اطاعت می کنند و هر چه بخواهد با آنها می کند.

هر کس در خواب ببیند که از مانعی شیب دار بالا می رود و به مکانی وسیع می رود، بردگان را آزاد می کند، یتیمان را به او نزدیک می کند، یا با بیماران رفتار می کند و با آنها به نیکی رفتار می کند.

هر کس در خواب ببیند که وارد غاری شده است به امنیت و توکل بر خدای متعال و آرامش می رسد. شاید کوه نشان دهنده لنگرگاهی باشد که کشتی در آن به سرنشینان لنگر انداخته است.

شايد كوه نشان دهنده كسى باشد كه انسان به او پناه مى‏برد و زير سايه‏اش پناه مى‏گيرد، مانند ارباب و فرزند، خوبى و بدى انسان را از آب و درختان استنباط مى‏كنند. و ميوه در كوه، يا به بلندى و فقدان آن كوه حاكى از نويد است، و شايد كوه و مسير آن در خواب حاكى از پريشانى و ترس باشد، و شايد كوه حاكى از غرق شدن در دريا باشد.

اگر ببیند که کوه بالا آمده و مانند سایه بان می شود، این نشان می دهد که اتفاقی می افتد که مستلزم عذاب است. اگر ببیند که به کوه رفته است و اگر آب شیرین یا میوه یا چیزی که انسان از آن تغذیه کند بیابد، زن نیکوکار او را حفظ کند یا دانشی بیاموزد که او را از جهل رهایی بخشد. یا پیشه ای را بیاموزد که در آن سعادتمند شود، یا به سفری سودمند سفر کند، یا به او وعده ای داده شود که عاقبتش خیر باشد از راه مستقیم به کوه بالا می رود، چیزها را از جهت آنها می بیند، و آنچه را که از کوه ها بر آن بالا رفته است، می بیند.

اگر کوه شریفی است مثل جبل عرفات یا قاف یا جودی یا اُحد یا جبل لبنان یا قصیون یا کوه الطر یا قله مکتم و امثال آن، طالب خدمت است. علمای بزرگوار و صالحان می توانند به آن مکان ها سفر کنند.

اگر ببیند که کوه به او اشاره شده، بمیرد یا معزول شود، و چه بسا بیننده به خضوع و زهد برسد. کوه ها نشانگر پادشاهان، شاهزادگان، افراد صالح و علما هستند.

شاید کوه حکایت از دین و زندگی دنیوی دارد.

هر کس در کوهی چاهی حفر کند یا از آن سنگ به جای دیگر ببرد، با مردی سنگدل به ستیز می پردازد و کاری سخت و دشوار و طاقت فرسا انجام می دهد.

پیاده روی در کوه ممکن است نشان دهنده طاعون باشد.

هر کس در خواب ببیند که بر کوه ایستاده است، به بزرگی وابسته است که به وسیله او به عزت و نیکی و مقام می رسد.

هر کس در خواب ببیند که به او دلبسته است، به مردی نیز وابسته است و هر که ببیند کوهی را ویران کرد، مردی به بزرگی کوه را هلاک می کند. گفته شد: عمرش تمام می شود.

هر که در خواب ببیند که خود را از کوه افکنده است، کتابها و سخنان خود را با اقتدار اجرا می کند که به او می رسد.

هر کس در خواب ببیند که بر کوهی است یا از کوهی بالا می رود یا شمشیر در دست دارد یا سپری بر سر دارد یا در آنجا جامه بر تن دارد یا با او صاحب قدرت است، به مقامی می رسد. یا به نیکی و بلندی دست یابد.

هر کس در خواب ببیند که می خواهد از کوهی بالا برود، سپس می خواهد به مردی سنگدل و بی انگیزه تملق بگوید، یا چیزی می خواهد، کوه در خود هدفی است که به اندازه ای که می بیند به آن می رسد. که از آن بالا رفته است تا مرتبه ای بالاتر از آن باشد و به قدر سختی آن یا آسانی آن، پس اگر همسطح شود، از این طریق به نهایت امید خود می رسد و امیدی که بوده است. امیدوار بودن به.

هر کس در خواب خود کوهی را در خاک ببیند، فرمانروا یا رهبر آن سرزمین می میرد.

با همین لینک جستجو کنید:

دیدن کوه در خواب برای زن شوهردار

دیدن کوه در خواب برای زن مجرد

دیدن کوه قهوه ای در خواب

بالای کوه در خواب

دیدن کوه در خواب برای زن مطلقه

تعبیر خواب بالا رفتن از کوه با کسی

تعبیر خواب کوه سبز برای زن متاهل

دیدن کوه قهوه ای در خواب برای زن شوهردار

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
برای دریافت جدیدترین تعبیر خواب ها آماده اید؟ خیر بله