مصاحبه اختصاصی چی بپوشم با مهسا کلانتری، مدیر عامل برند مشهور ریس
احتمالا شما هم پیشتر نام برند مشهور و محبوب ریس را شنیدهاید. این برند سالهاست در حوزه مد و پوشاک فعالیت دارد. مانتوها، شالها و شلوارهای این برند محبوبیت بسیار زیادی در میان بانوان خوشپوش ایران دارند. طراحی لباسهای این برند به گونهای است که میتواند متناسب با هر سلیقهای باشد. تمامی آیتمها در ریس در کمال سادگی به شیکترین حالت ممکن طراحی شدهاند و همین موضوع هم یکی از اصلیترین دلایل محبوبیت آن است.
این برند مشهور و محبوب به تازگی تغییر مالکیت داده و به مجموعه بزرگ «دایامد» پیوسته است. مجموعه دایامد، که احتمالا بارها با نام آن مواجه شدهاید، مجموعهای بسیار پیشرو در صنعت تولید، توزیع و فروش پوشاک است که کیفیت محصولاتش در سالهای اخیر ارتقای شگرفی یافته و همین افزایش کیفیت درکنار گسترش میزان تنوع، سبب محبوبیت هرچه بیشتر برندهای دایامد در میان مردم شده است. دایامد در 30 لوکیشن در سطح کشور و در بهترین مراکز خرید شعبه دارد. این برند همچنین مالک برندهایی از جمله ملاندموژ، سوپردرای، ریسباف و گروه برندهای آرمانی نیز میباشد، و برند محبوب «ریس» هم اخیرا به گروه بزرگ دایامد پیوسته است.
در ادامه طی مصاحبهای اختصاصی با مهسا کلانتری، مدیر برند ریس، درباره این برند محبوب پرسیدهایم. با چی بپوشم همراه باشید:
مصاحبه با خانم مهسا کلانتری – برند منیجر ریس
- با یک سوال اساسی شروع کنیم! ریس دقیقا چیست؟
ریس کارش را سال 92-93 شروع کرده و بنیانگذاران ریس خانم رزازیان و خانم مهدویان بودهاند. شروع ریس در واقع برای این بود که این دو به عنوان دو خانم جوان نمیتوانستند کالای ایرانی که هم کیفیت قابل قبولی داشته باشد و هم طراحی مورد پسندشان را داشته باشد پیدا کنند. بنابراین هدف ریس طراحی و کیفیت، در عین زیبایی و سادگی بوده.
ریس ابتدا فقط بصورت آنلاین فعالیت داشت بعد از مدتی، بصورت شو حضوری هفتگی در خیریه هایی از جمله رعد و خیریه بهنام دهشپور شرکت میکرد. اولین جایی که این برند حضور فیزیکی داشت مرکز خرید روشا بود و بعد کم کم شعب دیگری هم اضافه شدند.
یکی از ویژگیهای اصلی محصولات ریس سادگی در عین زیباییست. آیتمهایی که توسط ریس طراحی میشوند اکثرا در رنگهای ساده مثل کرم، سبز سدری، آبی روشن، طوسی، مشکی، سفید و شیری هستند؛ چون مخاطبان ریس معمولا طرفداران سبکهای مدرن و مینیمال هستند، و ریس هم برای سلیقه مخاطب احترام ویژهای قائل است.
ریس کارش را با مانتو شروع کرده و کتگوری محصولات به مرور اضافه شدهاند، این برند مشهور این روزها تمام آیتمهای مورد نیاز برای یک look خاص و متفاوت زنانه را ارائه میدهد. آیتمهایی از قبیل: مانتو، شلوار، شلوار جین، شال، شومیز، بلوز، کفش و کیف، پیراهن و اورال، پالتو، بارانی و کاپشن.
- چشمانداز ریس را چطور میبینید؟
اصلیترین چشمانداز حال حاضر ریس، توسعه فروشگاهی است. منظور از توسعه فروشگاهی این است که این برند در جاهای بیشتری در دسترس مشتریانش باشد. یکی دیگر از چشماندازهای مهم این برند، توسعه محصولی در حوزه زنان است. ما میخواهیم نیازهای بیشتری از مشتریانمان را برطرف کنیم. ورود ریس به دایامد میتواند کمک شایانی به این چشماندازها کند.
از آن جایی که دایامد توانایی لجستیک تامین مواد اولیه از جمله نخ و پارچه را دارد و با تکیه بر نیروی انسانی متخصص که توسط برندهای بینالمللی که در ایران بودهاند آموزش دیدهاند، پیوستن ریس به مجموعه دایامد علاوه بر اینکه منجر به بالاتر رفتن کیفیت محصولات و تولید محصولاتی مطابق با سلیقه مخاطب میشود، میتواند تاثیر بسزایی بر افزایش راندمان پرسنل مجموعه ریس هم داشته باشد. مطمئنیم که پیوستن ما به دایامد میتواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.
- چالشهای ریس تا امروز چه چیزهایی بوده؟
مهمترین و اصلیترین چالش ریس تا به امروز تامین مواد اولیه بوده، چون فعالیت در حوزه پارچه کار سختی به حساب میآید. اضافه کردن کتگوریها و ورود به یک لاین جدید در استاندارد ریس هم از جهت یافتن کیفیت قابل قبول و با قیمت مناسب مخاطبان ریس همیشه در ابتدای کار چالشبرانگیز بوده.
- دستاوردهای ریس تا امروز چه چیزهایی بوده؟
من به عنوان کسی که قبل از پیوستن به ریس هم مشتری این برند بودهام، فکر میکنم ریس قسمتی از سلیقه جامعه را پاسخ داد که تا پیش از آن پاسخ داده نمیشد. علاوه بر این، در زمانی که خدمات آنلاین زیادی در زمینه پوشاک وجود نداشت، ریس خدمات ارسال و پرو در منزل داشت. به این صورت که پیک هر تعداد لباس که مشتری انتخاب کرده بود را درب منزل میآورد، شخص لباسها را در منزل پرو میکرد. لباسهای مورد پسند را انتخاب میکرد، پرداخت در محل انجام میشد و مابقی لباسها برگردانده میشدند (و حتی امکان برگشت همه لباسها نیز وجود داشت). اصولا ریس در حوزه آنلاین بسیار پیشرو بوده و چون در آن زمان فروشگاه فیزیکی نداشت، به خوبی توانسته بود این نیاز مخاطب را به نحوی کاملا مشتری-محور مدیریت کند، تا زمانی که فروش حضوری شروع شود.