تعبیر خواب

تعبیر دیدن همراهان در خواب چیست؟

یاران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بر او درود می فرستند

هر کس آنها را با صفات نیکو در خواب ببیند، خود دلیل بر حسن اعتماد او به آنها و پیروان سنتشان است.

شاید دید آنها حاکی از حرکت سربازان و اعزام ماموریت باشد.

چه بسا دلالت بر گسترش علم و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، زیرا بینش آنان حکایت از قرب، محبت، برادری، یاری، ایمن شدن از دشمنی و حسد و زدودن کینه از دل دارد، زیرا آنان رضوان الله تعالی علیه. بصیر ثروتمند زندگی پس از مرگ را بر این دنیا ترجیح داد و خود و اموالش را وقف رضای خداوند متعال کرد.

با دیدن آنها که خدا از آنها راضی باشد می توانند نمایانگر بناهای نجیب مانند مساجد و طهارت نسب و طوایف و قبایل باشند.

ديدن آنها بيانگر توبه و انصراف از هر چيز جز خداوند متعال است و ديدن آنها رضايت خداوند از آنها حاكي از خير و بركت در خانه هايشان و معيارهاي شناخته شده آنها در راه و روش آنهاست.

چه بسا دید هر یک از آنها منعکس کننده آنچه بر او گذشت و در ایام فتنه یا صالح بودن او بود.

و هر که در خواب ببیند با یاران رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است از کسانی است که در دین صداقت می جویند.

و هر کس یکی از صحابه را دید، آن را به استنباط هایی مانند سعد و سعید تفسیر کند، زیرا شادمان می شود و ممکن است در سیره و امور او سهمی داشته باشد.

و هر كه يكى از آنها را زنده يا همه را زنده ببيند، خوابش بيانگر قدرت دين است و دلالت بر اين دارد كه صاحب خواب شهرت و عزت پيدا مى كند و فرمان او ساقط مى شود.

اگر در خواب ببیند که یکی از آنها شده است، سختی ها در انتظار اوست، پیروزی نصیبش می شود و اگر دوباره در خواب ببینند، زندگی او شلوغ می شود. در مورد انصار و فرزندان و نوادگانشان دیدن آنها در خواب به معنای توبه و مغفرت است.

دیدن مهاجران به معنای اعتماد و توکل به خداوند متعال، ترک دنیا و زهد در آن و صداقت در گفتار و کردار است.

هر که ابوبکر صدیق رضی الله عنه را ببیند مادامی که خندان و خوش روی است به قول ابن سیرین شاد و مبارک می شود و گفته شد که علم پیدا می کند و هر که بیند. او را در جاي معين در حالي كه شكلي است تا براي اهل آن مكان خوب باشد و اگر بيند كه اخم كرده است مخالف است. و گفته شد هر که ابوبکر را ببیند راستگو و امین و بسیار مهربان است.

و کسى که عمر رضی الله عنه را دید، ابن سیرین گفت: او نیکو مى شود، و گفته شد که عمرى طولانى خواهد داشت، و او را به راست گفتن و کارآمد در کار نیک منسوب مى دانند. از قبول باطل و شاید تهیه طواف در جماعت قدیم.

و هر که عثمان را ببیند، نشانه حیا و زهد و تقوا و ورزشکاری است و گفته اند که نیکوکار و نیکوکار است و ممکن است مظلوم کشته شود.

و هر كه على بن ابى طالب رضى الله عنه را ببيند در آن صورت در مقامى والا و بلند مرتبه و روان در گفتار و شجاع و قوى دل و با نفوذ و صاحب اقتدار خواهد بود.

و هر کس یکی از اصحاب را ببیند، نام او را مانند سعد و سعید بیاورد، زیرا شاد و خشنود می شود و حکمت و شاید اعمالش را می کند. بهبود خواهد یافت.

و گفته شد که هر که یکی از آنها را در راه دین مبین اسلام قوی و ورزشکار و صادق در گفتار و کردار نیک ببیند و شاید به خاطر گفتار او سلام الله علیها: یاران من مانند ستارگانند. هر کدام را دنبال کنید هدایت خواهید شد. گفته شده است که رؤیاهای حسن و حسین حکایت از ارتباط با برخی از بزرگان دارد و به خیر و آسایش می رسد و ممکن است شهید شود.

جعفر الطیار او را می بیند، حج است و حمله می کند.

و هر كه ابوهريره يا انس بن مالك را ببيند، در اين صورت سنت پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم را بخواهد و به علم و شريعت او متمايل شود و عمرش طولانى گردد.

و هر که سلمان ایرانی رضی الله عنه علم و قرآن را دید.

این امر سعد بن ابی وقاص را مستعد حمله کرد.

و هر که عبدالله بن عباس و عبدالله بن مسعود را ببیند به عبادت مشغول می شود و در اعمال دینی کوشا است.

و هر که بلال را ببیند امر به نیکی می کند و بالای سر مخلوقات ذکر می شود.

در مجموع نگاه اصحاب پیامبر در دنیا و آخرت خوب و سودمند است.

اصحاب که خداوند از ایشان راضی باشد

هر کس یکی از آنها یا همه آنها را زنده ببیند، خواب او قدرت دین و اهل آن را نشان می دهد و این نشان می دهد که صاحب خواب شهرت و عزت پیدا می کند و فرمانش از بین می رود.

و اگر در خواب ببیند که یکی از آنها شده است، سختی ها در انتظار اوست، پیروزی نصیبش می شود، و اگر بارها و بارها خواب ببینند، زندگی او عادلانه خواهد بود.

و اگر ابوبکر رضی الله عنه را زنده می دید، بر بندگان خدا رحمت می کرد.

و اگر عمر رضی الله عنه را می دید، به قدرت او در دین و عدالت در گفتار و حسن خلق زیر دستانش افتخار می کرد.

و چون عثمان را زنده دید، حیا و شایستگی به او داده شد و حسادتش افزون شد.

و اگر امیرالمومنین علی بن ابیطالب رضی الله عنه به حکمت و مال و حکمت و زهد شرفیاب شود.

و هر که ببیند خوانندگان در یک جا جمع شده اند، سران کشور را از سلاطین و بازرگانان و دانشمندان در آنجا جمع می کند.

و هر کس برخی از صالحان از مردگان را ببیند که در دیار خود زنده شده اند، آن شهر از پیشوای خود باروری و آسایش و عدالت خواهد یافت و حال رهبرشان اصلاح می شود.

و حسن بصری رحمه الله در خواب دید که پشم پوشیده بود و کمربند در وسط داشت و بر سر خود دکمه ای بر پاهایش گذاشت و دارای جعبه فندق، و او بالای آنها ایستاده بود ردیف، با طبلی در دست، که بر آن می زد و به کعبه تکیه می داد. امّا عسل او عشق به قرآن و تأویل آن به مردم است و این که او را به غل و زنجیر بسته است و استواری او در تقوا و ایستادن بر گودال است و زندگی دنیوی او را خداوند در زیر پایش ساخته است. و ب با کوبیدن بر طبل خود، حکمت خود را در میان مردم می گستراند و با توکل به کعبه به درگاه خداوند متعال متوسل می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
برای دریافت جدیدترین تعبیر خواب ها آماده اید؟ خیر بله